torsdag 28 juli 2022

Veterinär besiktning

 Ber om ursäkt för bloggpaus och att jag missat publicera 7 veckors fotona. Men semester då går det i ett. 

Och valpisarna har verkligen haft full rulle här med barnbarn , hundar och andra två benignar som vill ha en puss eller två. 

Igår blev de avmaskade igen och lilla Dolly fick diarré och blivit behandlad med PRO-kolin. 

Gissar att den uppruggade flitiga Lisan kanske inte var den bästa för magen. 

Idag var det iväg på veterinär besiktning och denna gång för oss en ny veterinär då vår ordinarie har semester. 

Men proceduren är den samma ; 

Medan Mario var på bordet 



Hade Uffe Dolly och



tvärtom  

 
Lyssna på hjärta och lungor. 
Titta i ögonen 


Kollar efter testiklar 

Vaccin 

Och chip

Och kolla så chippet är på plats. 
Allt ok 😃

 
Sen var det Dollys tur. 

Lyssna och titta. 

Njae lite motvilligt ” jag vill inte ha en spruta ”





Men allt bara bra även där. 
Kom på att det är ju första gången de åker bil. 
Eftersom jag har semester så blir det ju inget besök på mitt jobb. 
Vad tyckte de om det ? 

 Inte minsta lilla pip eller ljud. Trodde nästan vi glömt de hemma. 😂





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Elemers dag

Veckorna har rusat fram och idag var dagen inne för lille Elmer att flytta hem till Emma och Emil.  Som alltid blir man lite blödig och jag ...