lördag 30 juli 2022

8 veckor

 Jag säger som alltid : var har dessa veckor tagit vägen? Har gått så fort . 

Men några dagar till får jag glädjen att ha dem båda. 

Igår var huset fullt av hundar då jag hade båda barnens hundar också här. Sen fick vi kärt besök av en tidigare valpköpare som har en morbror till de små. 

Det är Johanna som tagit följande fina bilder: 








 Det är två glada lyckliga små som blivit väl vanda vid andra hundar , barn och andra två beningar. 
Skönt att pandemin är över och man kan träffas igen! 


Idag har vi tagit riktigt dåliga Veckobilder 🙈
Men imorgon blir det bad och trim så en förhoppning att få till några bättre då. De små blev mäkta sura som ni kan se att vi störde dem i leken . 
Men men …
Elmer
Vikt 3520g

En go och kärleksfull kille med mycket bus i benen . 
Lilla Dolly som inte ska heta Dolly kommer stanna hos oss eller ev bo på foder hos vänner. 

Väldigt lik sin bror under mesta . 
Är så glad i dessa små. Majas första kull. 
Hon har varit en så duktig mamma, också varit bestämd på vissa punkter ex vissa saker är mina och inte era. 
Hon älskar att leka med dem nu från att vårdat dem ömt de allra första veckorna. 



Gladast av alla här hemma har nog Nike varit över två jämstora kompisar. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Elemers dag

Veckorna har rusat fram och idag var dagen inne för lille Elmer att flytta hem till Emma och Emil.  Som alltid blir man lite blödig och jag ...