tisdag 19 juli 2022

Semester

 Nu är det semester eller ska jag säga hemester . 

Med små valpar kan man inte vara hemifrån så långa stunder. Rätt skönt också dimkamrar man släppa kraven på alla måsten man måste göra. 

Sitter ute o skriver blogg med solen i ögonen så ser egentligen inte vad det är på bilderna o om det är nåt att se 😂men hoppas i vart fall se beskriver lite våra dagar . I morse när jag kom upp hade Dolly själv tagit sig upp för de två trappstegen som det är ner till valprummet  Mario var duktig sur på att han inte kunde . 

Tänkte jag skulle försöka mig på att beskriva deras personligheter. 

Mario - busig, nyfiken , trygg älskar att dra igång Nike får han en tillsägelse av Maja skakar han det snabbt av sig  en glas spelevink . 

Dolly - ja inte skiljer det mycket på dem förutom att det är Mario som startar upptågen och hon hänger på . 

Det är två trygga , busiga , modiga svansviftande små valpar  alltid fulla av upptåg och sällan man hör dem vara missnöjda över nåt . 

En stor boll är inget man inte tror sig klara av . 

Bus och åter bus . 

Dolly


Tunneln inne har de så kul med. 

Såklart är Nike med och busar 


Aldrig jag hört henne säga ifrån åt dem trots att de har sylvassa tänder och är två mot en. 
 

Mario

Efter bus då däckar man. Dolly 


Och Mario på vattenskålen 

Ser att bilderna kommer lite huller om buller. Sitter ute med de små och orkar inte göra om och rätt. Hoppas ni förstår 😜








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Elemers dag

Veckorna har rusat fram och idag var dagen inne för lille Elmer att flytta hem till Emma och Emil.  Som alltid blir man lite blödig och jag ...