söndag 5 juni 2022

Dygn 1

 

Första dygnet har varit lugnt. Maja fann sig till rätta i mammarollen direkt och tvättar och pysslar med. 
Ligger i princip hos de små hela tiden jag får koppla henne för att tvinga ut henne för att kissa . 

Ända gången hon lämnar lådan frivilligt är det när det vankas mat. Jag tar det lugnt med maten till henne. Eftersom hon bara har två små vill jag inte hon ska få mjölkstockning. Passade på att väga dem när hon åt och båda hade gått ner ca 10 g vilket är helt normalt. 
Båda suger bra och det är nöjda valpar i lådan. 
Maja tycker om när jag kryper ner till henne i lådan och hon känner sig helt trygg med att jag ’pillar’ på det små lite. Men jag är där och rör så lite som möjligt. Min tid kommer när jag får valpmys. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Elemers dag

Veckorna har rusat fram och idag var dagen inne för lille Elmer att flytta hem till Emma och Emil.  Som alltid blir man lite blödig och jag ...